tirsdag 20. januar 2015

Leiligheten, del 1

Når jeg skrev innlegget om vår nye leilighet lovet jeg interørinnlegg. Det har tatt litt tid, men nå har vi bodd i leiligheten en stund og det hele begynner å falle på plass interiørmessig. Jeg deler innleggene om leiligheten vår inn i flere deler. Her kommer den første:





Dette er en liten del av stuen vår. Vi var begge enige om at vi ikke ville ha hvite vegger når vi kjøpte vår egen leilighet. Siden vi alikevell skulle pusse opp ville vi sette et personlig preg på leiligheten. Jeg syns farger på veggene gjør rom mye lunere og hjemmekoslig. Vi valgte en nøytral gråblå farge fra Jotun som heter Pilasterblå. I tillegg valgte vi hvite møbler som kontrast mot veggfargen (i tidligere leiligheter har vi hatt mørke møbler mot hvite vegger).

Så til interiøret. Jeg har fått en stol og en sofa fra Chesterfield av mormor og morfar. Siden denne leiligheten har en litt større stue enn den vi bodde i tidligere fikk vi plass til både stolen og sofaen. Som kontraster til de tunge og mørke skinnmøblene har vi valgt en stor plante, og rene og lyse pynteting. Planten er fra Ikea og begynner endelig å spire. I tillegg er bokhyllene og de sorte rammene derfra. Lysestakene på veggen og ananasen er fra Kremmerhuset. Rammen i hvit marmor er fra Bolia. Putetrekket og hodeskallen er fra Bloomingville. Jeg elsker dette hjørnet og endelig fikk jeg plass til alle magasinene og bøkene mine. Tidligere har jeg oppbevart det i klesskapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar