lørdag 7. desember 2013

Kyllingburger med tilbehør


Endelig kommer "oppskriften" på kyllingburgeren jeg lagde for 3(?) uker siden, og skrev at jeg skulle legge ut noen dager senere. Dette ble utrolig godt, så her er det du trenger og fremgangsmåte.

Du trenger:
Til potetbåter: fire poteter, olivenolje og krydder.
Til dipp: kesam, en halv sitron og pepper.
Til kyllingburgeren: to kyllingfileter, to tomater, litt crispsalat, sweet chilli saus, hamburgerbrød.

Varm ovnen til 200 grader.

Båtpoteter
Jeg begynner med å dele potetene i fire båter, putter de i en brødpose og heller over litt olivenolje og det krydderet jeg liker best. Jeg pleier å bruke pizzakrydder (oregano, basilikum og merian), salt og pepper. Legg de utover ett stekebrett med bakepapir på og sett inn i ovnen i ca. 20 minutter.

Dipp
Bland kesam, pepper, skallet og saften av en halv sitron. Smør dippen på hamburgerbrødet. Denne dippen er også veldig god til potetene sammen med sweet chilli saus.

Kyllingburger

Etter å ha smurt hamburgerbrødet med kesam dippen, skyller jeg salaten og legger den på brødet. Skjær tomatene i skiver og legg disse også på. Stek kyllingen og legg den på toppen og smør på sweet chilli sausen. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar