onsdag 24. september 2014

Hvordan jeg setter sammen et antrekk

Jeg fikk lyst til å lage et innlegg om hvordan jeg tenker når jeg setter sammen et antrekk. Det er flere måter jeg går frem på og dette er noen av disse:

Etter humør
Ofte når jeg skal sette sammen et antrekk styres jeg av humør eller følelser. Føler jeg for å pynte meg? Være litt røff? Savner jeg å bruke skinnbuksen min? Jeg vil beskrive stilen min som full av kontraster nettopp på grunn av dette. Noen ganger vil jeg gå med søte sirkelskjørt, bluser og kanskje krølle håret og bruke en knæsj leppestift. Andre ganger vil jeg bruke hullete bukser og holde sminke og hår enkelt og naturlig. Mens andre ganger igjen kombinerer jeg det søte med det røffe. Jeg elsker farger, men er også glad i å være helt sortkledd.

Antrekk: Her.

Antrekk: Her.

Komfort og dagsplaner
Komfort er en viktig faktor for meg når jeg setter sammen dagens antrekk. Her er jeg nøye på materialer. Det skal puste, være godt mot huden og nå som det blir kaldere skal det varme. I tillegg er jeg nøye på skotøy. Jeg har veldig sensitive føtter når det kommer til gnagsår og det å bli lett sliten i føttene etter en lang dag på vonde sko. Etter at jeg begynte å studere har dette med skotøy blitt et mindre "problem". Jeg går og står ikke så mye som jeg gjorde som fulltid i butikk så her har jeg fått et litt større spillerom, men alt etter hva jeg skal den dagen.

 Antrekk: Her.

Antrekk: Her.

Utgangspunkt i overdel eller underdel
Jeg starter alltid sammensettingen av et antrekk med overdelen eller underdelen. Skjorte eller ullgenser? Skjørt eller bukse? Deretter går jeg videre til tilbehør, hår og sminke. Jeg er et vanedyr, særlig når det kommer til tilbehør. Jeg bruker stort sett Nixon klokken min og ringene mine fra Line & Jo og Huldersølv. Innimellom tar jeg på meg et smykke eller øredobber. Jeg avslutter antrekket med sko, ytterjakke og skjerf.

Antrekk: Her.

Antrekk: Her.

Antrekk: Her.

Antrekk: Her.

Etter inspirasjon og plan
Noen ganger blir jeg veldig inspirert når jeg ser et antrekk i et magasin, på en blogg eller på noen jeg ser. Ofte prøver jeg antrekk som er inspirert av dette og skriver de ned på mobilen eller et ark jeg har liggende i skuffen. Jeg "sparer" antrekkene til dager hvor jeg våkner opp og tenker "I dag er dagen det skal få skinne". 

Antrekk: Her.

Antrekk: Her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar