torsdag 22. mai 2014

Fitbit Flex

Forrige uke kom A hjem med en liten motivasjons- og ros gave til meg. Han syns jeg har vært flink til å holde på målet mitt om å trene minst tre ganger i uken og ville gi meg en liten gulrot for strevet.

 Fitbit Flex som det heter er et armbånd med en innebygget elektronikk som måler bevegelser. Jeg har brukt den siden mandag 12/05 og syns det er veldig gøy å følge med på alt armbåndet måler. Armbåndet måler hvor mange skritt du går, hvor mange kilometer du går, hvor mange aktive minutter du har på en dag, hvor mange kalorier du forbrenner, vekt, søvn, kalorier spist og hvor mye vann du drikker. (Funksjoner som vekt, kalorier spist og vann må plottes inn selv mens det andre tar armbåndet seg av). Etter en stund kan du til og med se grafer og gjennomsnitt på de forskjellige funksjonene. Jeg har min koblet opp mot mobilen min (via Bluetooth), men man kan også koble den opp mot pcen. Jeg har 10 000 skritt som mitt daglige mål, for å enkelt se hvordan du ligger an tapper du på armbåndet to ganger så lyser den opp 1 prikk for 20%, 2 prikker for 40% også videre. Målet kan man endre på selv, men foreløpig holder jeg meg til standardmålet.

Jeg liker veldig god at armbåndet er ”ærlig”. Det er veldig gøy å følge med særlig på søvn mønsteret mitt. Jeg syns den måler veldig bra om jeg har hatt en urolig natt eller ikke. I tillegg er jeg oppe en gang hver natt for å gå på do noe den også registrerer helt perfekt. Den motiverer meg veldig til å holde aktivitetsnivået oppe gjennom dagen. Den eneste gangen jeg ikke har klart dagsmålet var på søndag når jeg lå rett ut på sofaen store deler av dagen, men gjennomsnittet mitt på skritt den tiden jeg har hatt armbåndet i bruk er 11 985.




Pluss:
Veldig god batteri tid – jeg ladet den søndag kveld og det tok sirka en halvtime før den var fulladet.
Den er vanntett.
Du kan sette på vekkeklokke som ”rister deg i armen” for å vekke deg.

Minus:
Litt unøyaktig når det kommer til aktive minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar