mandag 26. mai 2014

Huset på stranden av Sarah Jio

Som sagt så leste jeg denne boken ferdig på sengen i går, jeg må innrømme at også på denne boken felte jeg noen tårer på slutten. Boken handler om kjærlighet, vennskap, urettferdighet og et mysterium.

Anne Calloway får en dag et brev som trigger hun tilbake til fortiden. I 1942 reiste Anne med sin beste venninne Kitty til Bora-Bora for å være sykepleiere under krigen. Anne er alt forlovet men møter raskt en mystisk soldat ved navn Westry. Deres møtested blir en forlatt bungalow så vidt inni jungelen ved stranden. De får ha strandhuset i fred helt til de blir vitner til en grusom forbrytelse. Når Anne er ferdig med å tjenestegjøre på Bora-Bora drar hun tilbake til sin forlovede med minnene om alt som hendte på øya.


Jeg syns denne boken ble bedre og bedre jo mer jeg leste, slutten var helt fantastisk. Til å begynne med syns jeg ikke det var noe spesielt med den, men etterhvert ble historien veldig spennende og gripende. Jeg tror dette er en perfekt ferie bok. Den er lettlest, morsom, romantisk, trist og spennende.


"Hvis vi hadde visst hvordan det ville gå, ville vi ha reist likevel?"


Ps. Om en uke i dag er jeg på vei til Tokyo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar