søndag 2. mars 2014

The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky

The Perks of Being a Wallflower er en veldig lettlest og ung bok som tar for seg vanskelige og store ting som dop, vold, selvmord og ulykkelig kjærlighet. 

Boken handler om en litt stakkarslig 15 åring som heter Charlie. Charlie har nettopp mistet sin bestevenn gjennom selvmord, han skal begynne på High School og er redd for å være helt alene. Han begynner derfor å skrive anonyme brev til en han vet en del om, men aldri har møtt. En slags dagbok som han ikke kan se tilbake på selv. 

Charlie møter Patrick i sløyd timene på skolen. En kveld bestemmer han seg for å gå bort til Patrick når han ser han på en av skolens fotballkamper. Patrick introduserer Charlie til stesøsteren Sam og de tre blir bestevenner. Charlie skriver om hverdagen med Patrick og Sam til brevvennen, han forteller om alt de tar han med på. Han forteller til og med om de sterke følelsene han får for Sam, men som Sam forteller han å ikke få. Alt går bra med Charlie frem til Patrick og Sam begge får seg kjærester og han føler seg alene igjen.



“Charlie, we accept the love we think we deserve.” 




Boken er veldig dyp og tung følelsesmessig. Jeg følte veldig med Charlie. Jeg ble trist når han ble trist, eller glad når han ble glad. Jeg anbefaler boken på det sterkeste, og jeg anbefaler dere også å se filmen som i likhet med boken er utrolig flott. Nå skal jeg begynne på Boktyven, noen som har lest den?


"And in that moment, I swear we were infinite."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar