torsdag 5. juni 2014

Disneyland Tokyo pt. 1

Vi har hatt en helt fantastisk dag i Disneyland. Vi stod opp rundt halv syv, spiste frokost på hotellet og tok t-banen til parken. Vi var der rundt halv ni og dro fra parken etter det ble mørkt. Jeg er helt utslitt nå og skal straks lade opp til en ny runde i morgen i DisneySea. Jeg gleder meg utrolig mye. 

Parken er helt gigantisk. Vi rakk ikke i nærheten av alle attraksjonene vi ville innom. Man kunne helt fint hatt to dager kun i denne parken. Vi oppholdt oss for det meste i "Fantasyland", "Critter Country", "Westernland" og begynnelsen på "Adventureland". Jeg syns de kuleste attraksjonene var "Big Thunder Mountain", "Splash Mountain" og "Haunted Mansion". 

"Big Thunder Mountain" er en berg-og dalbane som er morsommere enn man kan forestille seg. "Splash Mountain" er en villere og mer fartsfylt versjon av den tradisjonelle "Tømmerrenna". "Haunted Mansion" var inne i et stort herskapshus av mur. Under turen sitter man i vogner for to og to personer som tar deg med rundt i dette herskapshuset hvor det spøker. Jeg holdt A i hånden hele turen og som den pingla jeg er så skvatt jeg mer enn bare en gang.

I pausene mellom karusellene var vi innom roligere attraksjoner. Vi var blant annet inne i Askepott sin eventyrhall i det store Disneyslottet, og vi så på "Happiness Is Here"-paraden. Alle folkene som jobber i parken smiler søtt og vinker konstant! Japanere er generelt helt nydelige. Å være i Disneyland har vært en drøm som har gått i oppfyllelse, og jeg anbefaler alle som skal til Japan å sette av en dag eller to til denne parken.


Bilde: her.




Flere bilder kommer i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar