mandag 9. juni 2014

Meiji / Harajuku / Omotesando

I går tok vi t-banen til Harajuku. Jeg hadde manikyrtime på "ROOM by VlliVlli" som ligger på senteret "Laforet" i Harajuku. Etter manikyren dro vi til Meiji tempelet som ligger rett ved t-bane stasjonen i Harajuku. Det lå inne i en helt fantastisk skog med store trær. Det var et mylder av mennesker der så det var vanskelig å få tatt gode bilder. Meiji tempelet er et Shinto tempel (Shinto er den tradisjonelle religionen i Japan) dedikert til de guddommlige åndene av Keiser Meiji og hans kone, keiserinne Shoken.

Når vi var ferdig i tempelet dro vi for å finne "Fuglen": en norsk kaffe-og coctailbar. Der fikk vi litt påfyll før vi gikk tilbake til Harajuku og nedover handlegaten Omotesando. Vi var på en orientalsk basar hvor jeg kjøpte meg en happi coat (kort Kimono). Før vi dro tilbake til hotellet spiste vi kaiten sushi (sushi på rullebånd). Det smakte nydelig.  


"The original pussywagon"


Neglene mine etter manikyren på "ROOM by VlliVlli".


På vei til tempelet. 


Inngangen til tempelet.


Meiji tempelet.


Noen søte sko som sto utenfor et av rommene på tempelet.


Et vakkert tre i gården til tempelet.


Plater man kan skrive ønskene sine for fremtiden på.


På vei til "Fuglen".



Påfyll.


"Fuglen" kaffe-og coctailbar.


Maki med laks og maki med agurk og plomme.


Sushimenyen.


Kaiten sushi.

2 kommentarer:

  1. Noe så utrolig spennende! Kjenner at jeg er en smule misunnelig her jeg sitter, hehe :-)

    SvarSlett