torsdag 26. juni 2014

Shopping i Harajuku / Omotesando pt. 1

I løpet av ferien i Japan var det i Harajuku og spesielt i området rundt Omotesando vi har shoppet mest. Jeg vil dele noen perler vi fant i dette området med dere. Samt noen mer kjente butikker vi var innom.

Nike Store
1-13-12 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001


Vi var innom denne Nike butikken hver eneste gang vi befant oss i nærheten av den. Så vanvittig fin butikk og sjekk den "lysekronen". Dame avdelingen er litt liten til å være en ren Nike butikk på tre etasjer, men det er allikevel mye spennende å se på og A fant masse kult her! Prisene er litt billigere enn i Norge og servicen er utrolig god så lenge du huker tak i en av de som jobber der og som kan litt engelsk.



Laforet
1-11-6 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001
ROOM by VlliVlli og LANDS OF Eden


Laforet er et kjøpesenter med etasjer fra B1,5F til 6F totalt blir det 13(!) etasjer med butikker. De har flest små og ukjente butikker, noen kjedebutikker som Topshop og noen merkebutikker som See By Chloé. I de nederste etasjene er det butikker med klær og tilbehør i typisk Harajuku stil, mye spennende og rart å se på men ikke noe for min smak. Jeg la derimot min elsk på ROOM by VlliVlli (1F) som er der jeg fikset neglene mine og LANDS OF Eden (2F) som er en vakker butikk med klær det bare finnes ett eksemplar av. Butikken er litt "pricy" så jeg handlet ikke der, men jeg drømmer fremdeles om det ene skjørtet jeg prøvde, sukk. 



Tokyu Plaza
4-30-3 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001
The Shel'tter og American Eagle Outfitters

Tokyu Plaza ligger over gaten for Laforet. Vi trodde først at det var en kino når vi så Maleficent plakatene. På senteret var det Maleficent Roadshow hvor to av kostymene fra filmen og en rekke bilder var utstilt mens vi var der. I tillegg hadde flere av butikkene fått inn Tornerose og Maleficent relaterte varer. På The Shel'tter kjøpte jeg Tornerose t-skjorten min.


American Eagle Outfitters har en egent inngang på siden av senteret. Der fant jeg en perfekt base t-skjorte med v-neck og lomme den kjøpte jeg i både hvit, sort og grå (Se bilde med smykket fra H&M lenger ned). 




H&M
1-8-10 Jingumae Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

En stor og fin H&M-butikk som går over fire etasjer. Butikken ligger i samme gate som Laforet. H&M er ganske mye billigere i Japan enn i Norge så her handlet jeg masse fint. Favoritt innkjøpene er smykket på bildet under og det mintgrønne skjørtet jeg hadde på første dagen vi var i Disneyland. 



Omotesando Hills
4-12-10 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001



Omotesando Hills er et seksetasjes kjøpesenter med alt fra klær og tilbehør til suvenirbutikker og restauranter. Her finner du blant annet Dolce&Gabbana, Saint Laurent og Bose. Vi var også innom en butikk hvor de hadde By Malene Birger. Kjøpesenteret er veldig fint, så det er verdt å ta seg turen bare for å kikke litt.




1 kommentar:

  1. Det fristet å dra til Japan nå for å si det slik :D Kjæresten min vil også dra dit. Elsker neglelakken og smykket!
    - Siri

    SvarSlett